Duikforum Duikforum Uit fouten leren tholen 8

• Creator
    Discussie

david
    Deelnemer

niet op duiken of je krijgt de politie op je dak

vandaag ervaren

gr david

• tholen 8

juan moreno reageerde 16 jaar, 7 maanden geleden 16 Leden · 28 Reacties
  • davidoff

Deelnemer
    18 december 2005 om 23:51

waar is da???

• Joe Piler

Deelnemer
    18 december 2005 om 23:55

Wat meer info graag!
    Waar is dat precies? En waarom kreeg je dan de politie op je dak??????

• SVp

Deelnemer
    19 december 2005 om 01:18

Tholen 8 ? Wa’s da ??
    Kom op met dat verhaal !

• Ocean

Deelnemer
    19 december 2005 om 01:24

De tholen 8, is dat het wrak dat in Wemeldinge ligt?

• david

Deelnemer
    19 december 2005 om 01:58

ja daar aan da strand
    het schijnt dat daar al veel ongelukken zijn gebeurt en het zo wat in de vaar geul
    en het kan er verekt hard stromen wij kregen gewoon de polietie op ons dak om dat ze ons uit het water hedden zien komen
    ze zijnden volgende keer schrijven we weet iemant hoeveel zoon boete kost

gr david

• SVp

Deelnemer
    19 december 2005 om 02:18

Is dat daar aan camping Linda ?
    Je mag daar wel duiken hoor, maar je moet inderdaad wel uit de haveningang blijven.
    Waar gingen jullie er precies in en uit ?

Boete ? Pfff, da’s vast peanuts. Ik kan niet geloven dat dat door een rechtbank zou behanded worden als je de minnelijke schikking zou verwerpen …
    Als je onder je nestel krijgt, gewoon zeggen : “het spijt me meneer, ik wist het niet en ik zal het nooit meer doen”.

• david

Deelnemer
    19 december 2005 om 12:56

in het miden van het strant in het water ge gaa en daar er ook terug uitgekomen

• Ocean

Deelnemer
    19 december 2005 om 15:03

dat wrakje ligt toch niet in de havengeul, of ben ik mis?

• Dries

Deelnemer
    19 december 2005 om 15:30

Dat wrakje ligt idd niet in de havengeul.
    Ik heb hier reeds verscheidene malen op gedoken, met dezelfde buddy’s als David nu. Daarom dat ik het eigenaardig vind. Wij hebben hier nog nooit last gehad. :s
    Waarschijnlijk een misverstand van de politie. Het dient wel gezegd te worden het wrakje wel dicht tegen de havengeul ligt. (als je de haven uit vaart, links)

Dries

• Dries

Deelnemer
    19 december 2005 om 17:00

correctie

Ik heb zonet gesproken met een van de personen daar aanwezig. Het wrak van Tholen 8 ligt wel degelijk net binnen de havengeul.
    Dus wel degelijk verboden er op te duiken.

Dries

• blenny

Deelnemer
    19 december 2005 om 23:08

Dat is ook het eerste dat ik daar van hoor!

Ik ga regelmatig op camping Linda duiken, nog nooit problemen gehad…
    Misschien een te ijverige agent?

• blenny

Deelnemer
    19 december 2005 om 23:34

Waarschijnlijk aan de overkant van camping Linda te water gegaan???

• Dries

Deelnemer
    19 december 2005 om 23:53

We spreken over Tholen 8
    Niet camping Linda

• blenny

Deelnemer
    20 december 2005 om 07:11

Oeps, ik had er over gekeken…

Dan ist da wrak da rond de 24 meter ligt, als je dat mist dat uwe duik naar de kl**** is, voor de rest veel zand

• wout

Deelnemer
    20 december 2005 om 08:58

de tholen 8, is dat dezelfde die als de tholen 10 in het boek van neuschwander staat? over die benaming is er wat discussie.
    er ligt ook een wrak tussen de haveningang en het kanaal door zuid beveland. Twee buddies zijn er daar ook al door de politie uitgehaald omdat ze zogezegd in de vaargeul doken. pv opgesteld maar nog geen verdere info.

• Oceanwavediver

Deelnemer
    20 december 2005 om 15:08

Ter info:

prijskaartje bij betrapping: … 45 Euro/duiker! (“Zwemmen in het vaarwater, mogelijk gevaar voor de scheepvaart”)

• davidoff

Deelnemer
    22 december 2005 om 19:38

da zijn de bewooners van da nieuw appartement da daar commentaar op hebben.
    die kunne nie verdragen da daar auto’s staan en dat wij daar in ons bloot gat staan!!!
    havenmeester in da huizeke vanvoor op de haveningang heeft me dat eens verteld.
    normaal geen probleem om te duiken daar!
    en wie zegt er dat ge op da wrak duikt!!!

• david

Deelnemer
    22 december 2005 om 22:40

is het hem daar om te doen om da wrak ofwa
    dus als je zegt dat je van geen wrak weet is er geen probleen
    of begrijp ik da verkeert

gr david

• davidoff

Deelnemer
    24 december 2005 om 18:41

waarom zou ge daar nie moge duiken,
    -40m op parking wemeldinge is ook in de vaargeul!…daar mag ook nie gedoken worden???
    dus…waarom zou ge een boete betalen!!!
    zou wel eens kunnen dat ge daar binnkort niet meer mag parkeren,
    als die bewoners van da lelijk appartement daar veel gaan op zagen (bloote konten!!!)
    maar…da wrak lag daar eerst eey!

• Paul

Deelnemer
    26 december 2005 om 12:40

Mja, als inderdaad de bewoners van dat flatgebouw aan de oorzaak liggen van een verstrengde controle,kunnen wij als duikers hier toch heel gemakkelijk op anticeperen ; gewoon even wat meer aandacht hebben als we ons omkleden en zorgen dat we een handdoekje bij de hand hebben.

Is trouwens de periode ervoor, je weet wel alle mensen van goede wil …

Paul

• Stropken

Deelnemer
    26 december 2005 om 12:53

De havengeul loopt uit/in op een ‘waaier’ in de Oosterschelde.In dat afgebakend gebied mag er niet gedoken worden.
    Aan het begin van de haven staat er normaal altijd iemand op de uitkijk.Als het een ‘azijnpisser’ is zal hij wél de politie verwittigen.M.a.w.het zal wel niet gelegen zijn aan de appartementsbewoners.
    ALS je een boete krijgt in Olland,wees maar gerust…als je ze niet betaald krijg je een tijdje nadien (na enkele aanmaningen)de deurwaarder aan de deur.Zo laks zijn ze daar niet!!

• vlozzy

Deelnemer
    26 december 2005 om 14:24

Davidoff

wemeldinge is inderdaad een vaargeul , hier gaat het om een havengeul ,dus steeds een verbod om te duiken

• davidoff

Deelnemer
    26 december 2005 om 18:01

vlozzy
    dan mag er op camping linda ook niet gedoken worden!!!
    en in een vaargeul mag ook niet gedoken worden!!!

• Joe Piler

Deelnemer
    26 december 2005 om 23:23

Aan camping Linda mag wel gedoken worden, omdat je daar niet in de havengeul komt, je duikt er immers tegen die onderwatermuur die de havengeul afbakend. Volgens mij mag je wel in een vaargeul duiken, zolang je maar niet in de vaargeul naar de oppervlakte komt. Hoe dat zit in geval van nood, weet ik eigenlijk niet. Maar dan liever een boete betalen, dan tussen zes plankskes weer naar huis gaan.

• Jacky Shark

Deelnemer
    26 december 2005 om 23:34

Jaren geleden waren weeral twee slimme Belgen die in de havengeul aan het duiken waren ,nog in de tijd dat het nieuwe kanaal nog niet open was(ergens in 91,92…)…havenmeester zag hun luchtbellen aan het oppervlakte en verwittigde de Politie. Deze heeft de ingang van de haven gebied gesloten voor het verkeer(boten)en op de twee gasten gewacht…
    Aan het oppervlakte gekomen, stond het “ontvangstcomité” klaar met de uitreiking van de “diploma’s”…boeten en een melding in het journal en Hippocampus…men is verwittigd!!!
    Blijkbaar verstaan sommige mensen nog steeds niet waar wel en niet kan/mag gedoken worden.

Page 1 of 2

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader