-
Discussie
-
Eddy,”Iedere duiker (ook mijn vaste duikmaat) krijgt van mij ALTIJD de maximaal geplande diepte en tijd te horen, en de kompasrichting! Hij/zij weet altijd aan welke zijde van mij dat hij/zij moet zwemmen! ”
plan je duik en duik je plan…
Er zullen idd. weinig duikers zijn die strikt hun al dan niet afgesproken duikplan volgen.De duiken die ik doe spreken we meestal “in grote lijnen” de diepte en tijd af.
en alletwee worden ze soms regelmatig overschreden (in samenspraak met de buddy uiteraard).Ben ik nu fout bezig??? ik ben vrijwel zeker van niet, met dien verstande dat de duiken waarover ik het heb zich situeren in Ekeren,t’Ster etc.
Ook durf ik nogal eens van plaats wisselen links ipv.rechts bv. of er even boven gaan hangen waar ik dan even kijk op hun instrumenten. bij het duiken met 2 of 3 buddyparen dicht bij elkaar heb ik nog meer die neiging om overzicht op de groep te houden (ook al fungeer ik dan niet als hekkesluiter).Als mijn duiken zich zouden situeren in steengroeves/noordzee of plekken waar je snel een behoorlijke diepte kan maken zou ik zonder twijfel de regel van plan je duik duik je plan veel strikter toepassen.Naast het ‘plan je duik en duik je plan’ zijn de omstandigheden van de duikdag en de duikstek zelf voor mij zeker zo belangrijk dan het duikplan zelf.