Duikforum Duikforum Reizen Duikervaringen kaapverdische eilanden?

• Creator
    Discussie

Yvan
    Participant

Met het oog op een volgende vakantie, had ik graag geweten of er hier mensen zijn die reeds hebben gedoken rond de kaapverdische eilanden en wat hun ervaringen waren.

• Duikervaringen kaapverdische eilanden?

sweffie reageerde 16 jaar, 5 maanden geleden 12 Leden · 28 Reacties
  • htweeo

Deelnemer
    3 december 2005 om 13:27

Sal :fauna en flora ontgoochelend … meer windsurf en kite paradijs

• Guustje

Deelnemer
    28 april 2006 om 10:59

Zou ook wel eens die richting willen uitgaan,
    dus plaats ik maar berichtje om weer bovenaan te komen te staan

maw, wie kan er ons wat tips geven ivm kaapverdische eilanden

cheers
    Guustje

• SVp

Deelnemer
    28 april 2006 om 12:56

Hé Guustje, ben jij “Blue Paradise” Guustje ?

• Guustje

Deelnemer
    28 april 2006 om 18:14

“blue paradise” Guustje is misschien veel gezegd maar ja, ik ben het…

• Mister Van

Deelnemer
    30 april 2006 om 12:15

Aa , DE GUST Zé

Greets Pat

• weethetnie

Deelnemer
    30 april 2006 om 15:12

@Guustje en Yvan,
    Neem eens contact op met Walter en Conny (walsev@skynet.be); zij zijn pas terug van deze trip.

• Yvan

Deelnemer
    22 juli 2006 om 12:20

***UP UP UP***

Nog even een poging wagen, in september is het zover.

• Admin

Beheerder
    22 juli 2006 om 12:28

binnenkort weet ik meer ,een duikmakker zit momenteel op de kaapverdische eilanden,dus meer nieuws laat ik zo snel mogelijk weten.

• Cthulhu

Deelnemer
    23 juli 2006 om 01:49

ik vertrek morgen naar Sal en zal iets laten weten (hotel heeft internet). duikgerief is al ingepakt

• flitswonder

Deelnemer
    23 juli 2006 om 11:28

Bij ons in de club zit iemand die er juist van terug is .
    De vehalen beknopt :

Zeer moeilijk te water gaan dus golfkes tellen en dan lopen , of duikertje met zen flessen terug oept strand 🙂
    Allemaal zeer diepe duiken 40 en meer .
    Meestal zie je grote scholen vis .
    Maar hij vondt het toch de moeite .

greetz

• htweeo

Deelnemer
    24 juli 2006 om 00:08

Ik heb er geen diepe duiken gedaan ……;-/ Heb er ook geen grote scholen vis gezien dus 🙁
    Inderdaad nogal wat golfslag om naar de boot te gaan ….maar in achteruit nog goed te doen…

• Yvan

Deelnemer
    28 juli 2006 om 11:35

Voor diegene die er geweest zijn:

Via welk duikcentrum hebben jullie gaan duiken en welke waren volgens jullie de mooiste duikplaatsen?

Andere info is ook steeds welkom.

• Cthulhu

Deelnemer
    3 augustus 2006 om 00:47

Wel, ik zit nu op Sal. Het zijn geen diepe duiken: tot ong. 30m. Flora stelt niet veel voor, maar de fauna maakt veel goed: murene’s bij de vleet, langousten, verpleegsterhaai, tonijn, scholen trompetvissen, barracuda’s… Morgen zie ik waarschijnlijk de schildpadden. Te water gaan is geen probleem, want het zijn bootduiken. Watertemp is 25 graden.
    Zal als ik terug ben meer info geven over de duikcentra.

• Yvan

Deelnemer
    5 augustus 2006 om 12:26

Alvast bedankt voor je reactie.
    Nog een prettig verblijf ginds en mooie duiken.
    Ik lees het verdere verloop later wel.

• Admin

Beheerder
    5 augustus 2006 om 14:39

mijne duikmakker is ook juist terug ,heeft gaan duiken met het duikcenter van het riu 5* hotel en was tevreden
    Hij heeft zwaardvissen ,murene’s,een Manta,grote roggen,barracuda’s,grote tonijn,zeeschildpad,verpleegsterhaai,etc… gezien.

Ook zwom er in de buurt een tigershark rond waardoor er een klein beetje angst ontstond.
    er is inderdaad ook altijd veel golfslag in het water.

• Cthulhu

Deelnemer
    8 augustus 2006 om 02:00

Juist vandaag teruggekomen en ik moet zeggen: het was goed!

Ik heb ook ook met ScubaCaribe gedoken (het centrum van het Riu hotel): goed organisatie (ik kende ze al van op Jamaica), maar soms iets te veel handje vasthouden (laten we het maar ’the PADI touch’ noemen 😉 ) …alle gekheid op een stokje: het viel mee hoor, want officieel gingen we geen deco’s doen, maar een van de eerste duiken – toen we op de Boris doken – hadden wel al 9 min. aan ons been.
    Manta’s heb ik helaas niet gezien, maar de rest dus wel. Van de golfslag heb ik niets gemerkt…OK, de RIB gings soms iets op en neer, maar dat leverde geen problemen op. Laatste duikdag heb ik nog een ‘exploratory dive’ gemaakt met Juan, de base manager: het was de verkenning van een nieuwe duiksite/route. Echt leuk: hopen grote murene’s gezien, veel boxfishes, krabben, naaktslakken etc… het feit dat ik niet hoefde te betalen voor de duik maakte het natuurlijk nog beter.

Ik had eerst gepland om met Manta Diving letterlijk en figuurlijk in zee te gaan, maar toen ze me de eerste dag moesten komen afhalen (kwestie van het duikmateriaal bij hen te krijgen) heb ik 45 min. tevergeefs zitten wachten. Daarna het excuus te horen gekregen dat ze niet 13h45 in hun computer gezet hadden, zoals afgesproken maar 15h20??? Als ik ze al niet kon vetrouwen voor zoiets simpel, had ik zo mijn bedenkingen over hoe het OW wel zou kunnen zijn/worden (later te horen gekregen van een andere duiker dat ze de week ervoor iemand aan de zuurstof hadden moeten leggen en dat ze ook met beginnelingen in grotten waren gaan duiken…) en ik ben dan toch maar naar ScubaCaribe gegaan. Een van de instructeurs is een Vlaamse: Sabine, en die valt best mee. Ze is van het no-nonsense type en ziet er niet op tegen om duiken van 70 min. te maken, wat niet alledaags is voor een duikcentrum op een vakantiebestemming.

Beginnelingen/studenten en ervaren duikers worden zoveel mogelijk gescheiden gehouden en toen we toch gingen samen duiken met een paar kandidaat AOWs werd er direkt bij gezegd dat als de duik te kort ging worden door hun overmatig luchtverbruik ik niet hoefde te betalen.

Hou er wel rekening mee dat ze op het eiland wel een deco-kamer hebben maar geen dokter die opgeleid is in de materie, maw. bij een deco ongeval moet je per helicopter naar Gran Canaria en dat duurt 4u…

Hou er ook rekening mee dat er voor de rst op het eiland eigenlijk geen klop te doen is als het om bezoeken gaat (het hele eiland bezoek je op 1/2 dag): je kan wel met het vliegtuig de ander eilanden bezoeken (maar dat is dus prijzig) of met de boot naat Boa Vista gaan. Voor de rest kan je gaan zeevissen (barracuda’s, tonijn of haaien indien gewenst) of windsurfen of gewoon platte rust naast het zwembad met drankje/drankjes (het voordeel van all in).

• Hans Nuytten

Deelnemer
    8 augustus 2006 om 08:35

Hallo Cthulhu,

Via welke touroperator heb je deze reis geboekt ?
    Wat zijn de prijzen aldaar voor bootduiken ?
    Wat vond je van het hotel ?
    Alvast bedankt voor de info.

Groeten,
    Hans

• Cthulhu

Deelnemer
    8 augustus 2006 om 11:01

Reis was geboekt bij Jetair. Duiken kosten +/- 30 Euro (overal hetzelfde).

Het hotel vind ik wel geen 5*, eerder een 4* (ze zijn nogal gul met het geven van sterretjes aldaar). Het is zeker niet slecht, maar de Riu Negril is bvb een stuk beter.

Let wel: beter niet naar daar gaan vanaf oktober tot april. De golfjes van 7m die ze dan hebben maken het duiken wat lastig…

• htweeo

Deelnemer
    8 augustus 2006 om 12:24

Leuk voor je dat het een goeie duikreis geweest is …..
    Het zal bij mij aan de periode (kerst-nieuwjaar)gelegen hebben zeker dat ze mindere plaatsjes ( max 5 minuten zodiac aandeden )en ik dus nogal ontgoocheld was in de duiken …

• Cthulhu

Deelnemer
    8 augustus 2006 om 14:49

aha, dat verklaart naturlijk alles: die periode is de ideale periode voor de (wind)surfers en dus allesbehalve voor duikers. Heb je daar nooit de DVD gezien over het surfen? Dat zijn dus wel degelijk beelden die op Punta Preta gemaakt zijn!

• htweeo

Deelnemer
    8 augustus 2006 om 19:54

vandaar dan ook mijn eerste post ….

• Yvan

Deelnemer
    10 augustus 2006 om 21:06

Alvast bedankt voor je uitleg Cthulhu

Blijkbaar hebben we dus hetzelfde hotel geboekt.
    We hadden besloten om ook met scubacaribe te water te gaan, ik heb ondertussen ook reeds kontakt gehad met Sabine.
    Wat vond jij ginds een mooie duikplaats qua fauna of flora (of beiden)?

Vriendelijke groeten,

• sweffie

Deelnemer
    30 augustus 2006 om 12:25

ik vertrek op 12 oktober naar riu fanana voor 14 dagen
    zijn er speciale dingen waar ik moet op letten

• FrankyH

Deelnemer
    30 augustus 2006 om 12:31

ja , op de lokale vrouwen 🙂

• sweffie

Deelnemer