Duikforum Duikforum Reizen bestemmingen met (vooral) kantduiken

• Creator
    Discussie

roger
    Participant

OK, collega’s, pennen maar:

de vraag is: op welke vakantiebestemming worden veel kantduiken aangeboden?

Ik ben vorige week in SES kotsmisselijk geweest bij bootduiken, dat ik mijn bestemmingen in de toekomst zal aanpassen.

Graag jullie tips.Ik (en mijn maag) zullen jullie oneindig dankbaar zijn.

Roger

• bestemmingen met (vooral) kantduiken

ladymorfeus reageerde 16 jaar, 9 maanden geleden 23 Leden · 38 Reacties
  • Toontje

Deelnemer
    7 november 2005 om 19:33

Bonaire!!
    Veel kantduiken en allemaal even mooi.
    Zelf bepalen welke plek, hoe lang je duikt, wanneer…. Gewoon een paar tanks in de auto en gaan :-))
    Mocht je meer info willen: mail me gerust

• Luc Dupas

Deelnemer
    7 november 2005 om 19:34

El Quseir (Egypte), Aqaba (Jordanie)… allemaal prachtige kantduiken !

• Spider Mastermind

Deelnemer
    7 november 2005 om 19:54

Grand Cayman. Een autootje huren en rondrijden maar. De boeitjes die de duikplaatsen markeren zie je vanaf de weg liggen. Parkeren, omkleden, en 50 tot 100 meter palmen en je bent vertrokken voor de duik.

• Spider Mastermind

Deelnemer
    7 november 2005 om 19:55

En de Oosterschelde niet vergeten natuurlijk 🙂

• Toontje

Deelnemer
    7 november 2005 om 19:59

Hi Spider,

Sinds de orkaanschade van vorig jaar zijn nog steeds een flink aantal hotels en duikoperators gesloten. Onder water schijnt de schade goed mee te vallen….

• pyjamaduiker

Deelnemer
    7 november 2005 om 20:02

@Spider

Vallen die prijzen voor de Grand Cayman wat mee.Heb met wat duikscholen gesproken en die prijzen dat ze geven voor het huren van een woning zijn wreed hoog .

• Spider Mastermind

Deelnemer
    7 november 2005 om 20:14

Hoi Toontje, voor de stormschade was het in ieder geval de moeite. Heb er toendertijd mijn eerste hamerhaai gezien, barracuda’s, tarpons, adelaarsroggen, pijlstaartroggen, …
    Eén kant van het eiland, ik dacht de westkant (7 mile beach) waar alle duikcentra gevestigd zijn is langzaam aflopend. De zuid- oost- en noordkant samen is bijna 1 grote drop off.

• Spider Mastermind

Deelnemer
    7 november 2005 om 20:24

Hey pyjama, wij hebben onze reis toen via een vriendin in Engeland geboekt, daar liggen de prijzen stukken lager. Via een reisbureau in Genk kostte de reis om en bij de 60.000 frank voor 1 week kamer met ontbijt. Via Engeland hebben we 25.000 frank betaald voor 2 weken kamer met ontbijt.

De prijzen voor het duiken kan ik me niet herinneren maar dat kan ik opzoeken via mijn Visa-uittreksels. Wij hebben toen via een duikbasis een 3-dagen duikpakket genomen want dan kreeg je zolang uw duikpakket niet was opgebruikt gratis flessen om van de kant te gaan duiken. We zijn dan de eerste en de derde dag met de boot meegeweest en onze 3de bootduikdag hebben we gereserveerd op de laatste dag van ons verlof. Al die andere dagen gingen we 3 tot 5 keer per dag een gratis duikfles oppikken aan de duikbasis en dan waren we vertrokken met onze gehuurde auto. De laatste dag kregen we nog een t-shirt cadeau ook 🙂

• Stropken

Deelnemer
    7 november 2005 om 20:25

Roger,daar kun je je geen staat op maken.Ik ben al verschillende keren naar Hurghada geweest.Eén reisje (lees de ganse week) – telkens in november – hadden we eens buitengewone hoge temperaturen en de zee telkenmale zo glad als een spiegel.

Dan hebben we eens een jaar gehad (ook november)met hevige wind en temperaturen waar we ’s avonds onze pull moesten aandoen (nou ja,nog altijd boven de 20° C hoor!).Heb nog video’s van mooie kontjes die duchtig de vissen aan het eten geven waren (via de andere kant uiteraard).

• Spider Mastermind

Deelnemer
    7 november 2005 om 21:00

Dit is de website: http://www.donfosters.com/

En ze geven nog altijd gratis flessen en een t-shirt 🙂

If you’re going to be here for more than one day, be sure to look into our value for money dive packages that include unlimited shore diving & a free Don Forster’s crew T-shirt.

• pyjamaduiker

Deelnemer
    7 november 2005 om 21:05

Bedankt Spider!!!!!

• yolanda

Deelnemer
    7 november 2005 om 22:25

Spider,

Via welk reisbureau in Engeland heb je die reis geboekt ?

Yolanda

• DiveNow

Deelnemer
    7 november 2005 om 22:34

Malta, prima kant duiken.

• goby

Deelnemer
    7 november 2005 om 23:01

Ik heb in Tenerife ook heel leuke kantduiken gemaakt.
    Dikwijls was de “kant” op zich al avontuurlijk of
    mooi zoals bv “Los abrigos” : duik vertrekken in een
    natuurlijk zwembad tussen de rotsen en dan door een
    tunnelke naar de open zee. Ik moet wel zeggen dat
    de meeste duikplaatsen die ik er bezocht heb enkel
    bereikbaar zijn voor mensen die goed “ter been” zijn.

• Spider Mastermind

Deelnemer
    8 november 2005 om 09:50

Hoi Yolanda, ik heb absoluut geen idee via welk reisbureau dat is gegaan, die vriendin heeft dat toen voor ons allemaal geregeld. Wij zijn enkel met de wagen naar Londen gereden waar de tickets en hotelvouchers bij haar klaar lagen. Zij heeft die aanbieding toen gevonden op teletekst. Zoals je hier op teletekst overspoeld wordt met aanbiedingen naar Egypte, de Canarische eilanden, Turkije, Mexico enzoverder vind je in Engeland op teletekst ook veel aanbiedingen naar de Cayman Islands (is een Britse kroonkolonie geweest) met rechtstreekse vluchten. Ik heb zelf nog niet gezocht maar ik denk dat je via internet ook wel wat aanbiedingen kunt vinden.

• Toontje

Deelnemer
    8 november 2005 om 11:02

Vooral de vluchten naar de Kaaimaneilanden goed vergelijken! Je kunt via Engeland, US of Caraiben vliegen en de prijzen (en aantal stops) verschillen nogal eens.

• pyjamaduiker

Deelnemer
    8 november 2005 om 11:13

@Yoland

Als je wat verder zoekt met deze site dan kom je mooie prijzen tegen 🙂
    http://www.doitcaribbean.com/diving/index.html.nl

• Dave007

Deelnemer
    8 november 2005 om 11:17

Zeer leuke plaats voor kantduiken:

Oosterschelde. Je kan je wagen er gewoon parkeren langs de kant, stapt de dijk af en je zit in het water.

Goed he 🙂

• Spider Mastermind

Deelnemer
    8 november 2005 om 11:19

Interessante link, en de foto is gemaakt op Stingray city, Grand Cayman 🙂

• yolanda

Deelnemer
    8 november 2005 om 12:55

Bedankt voor de link PJ

• pyjamaduiker

Deelnemer
    8 november 2005 om 13:21

Graag gedaan 🙂

Veel succes

• patcor

Deelnemer
    8 november 2005 om 14:35

Als het niet te ver mag zijn Dahab en Aqaba in Jordanië en als het iets verder mag dan is Bonaire de aangewezen bestemming

Pat

• BartC

Deelnemer
    8 november 2005 om 17:27

Moalboal op Cebu in de Filippijnen?
    http://www.xplore360.com/filippijnen/cebu
    vanaf 510 EUR (excl vlucht) 7 nachten, 5 dagen ongelimiteerd duiken, volpension, airport transfer én … bij een vlaming ter plaatse.
    per duikdag : 2 bootduiken, altijd rustige zee, de rest van de dag ongelimiteerd huisrifduiken (prachtig rif en drop-off)Duikplaatsen met de boot zijn niet ver, tussen 5 en 20 minuten en zijn eigenlijk allemaal maar 50 meter van de kant, dus geen open zee. Dus 50 meter van de kant, daar ligt het rif dat rond heel Moalboal gaat, prachtige muur, tot 50 à 60 meter diep. Pescador island is iets verder, maar valt goed mee.
    mail maar mocht je meer info willen,
    groeten,
    bartC

• pascali70

Deelnemer
    26 april 2006 om 11:57

Kan je op de cayman eilanden zo vrij, en zonder een plaatselijke instructeur of divemaster, kantduiken zoals je dat op Bonaire doet.
    Ik zie hier in deze topic wel enkele websites staan met verwijzingen naar duikcentra in Cayman maar echte prijzen voor ongelimiteerd kantduiken kan niet vinden. Aan de andere prijzen te zien lijkt het mij dat het stukken duurder is dan Bonaire. Heeft iemand ervaring met ongelimiteerd kantduiken (ik bedoel hiermee volledig vrij ; kiezen waar, wanneer en hoe lang te duiken) en kan mij hierover info verschaffen (website, resorts, prijzen ongelimiteerd duiken…) ?

dank bij voorbaat

• Toontje

Deelnemer
    26 april 2006 om 12:05

Kayman zijn vnl bootduiken. Heb er zelf maar 2 dagen gedoken dus niet echt veel ervaring maar de wanden zijn waanzinnig mooi!. Kosten voor verblijf en duiken zijn wel aan de hoge kant.

Page 1 of 2

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader