-
Discussie
-
Gisteren LW om 11.20.
Plaats: Wemeldinge “het galioen met veel poen”…
Weer: goed voor de tijd van het jaar.
Met buddy Frank zwommen we richting wrakje da we na een 6′ durende zwemtijd bereikt hadden.
Het zich was meer dan goed, een reuze kreeft onderaan het wrak gezien + enkelen anderen minder grote. Een paar kokerwormen en dan veel maar veel kokerwormen, honderden bijeen!!!
Leuk dacht ik, dacht ik…plots konden we niet verder zwemmen, “iets” hield ons tegen, alsof het netten waren…klop klop klop!!! Warrelnetten was mijn eerste gedacht, maar het was het niet. Het hield ons vast aan den onderkant, scheenbenen,knieëen,dijbenen enz…
We waren vast aan de tentakels van de kokerwormen!!! met hun klauwtjes hielden ze ons vast aan de bodem…”eendracht maakt macht, we houden de twee gekken hier beneden en verzuipen zullen ze” leek me hun boodschap te zijn. Ik kreeg kiekensvel van het idée daar te verzuipen en opgevreten te worden door die monsterkes. Ons nul tijd was al voorbij en we moesten trappen maken en ons zuurstof vooraad was bijna op, mijn geduld ook!!!
Ik heb vanaf een tijd een nieuwe duikuitrusting aan mijn configuratie toegevoegd:
Een séquateur en(heggeschaar) van Gardena(dus met een enkel knipwerken heb ik die smerige biesten gesnoeid).
Toontje, alleen de kokers zul je nog zien, de rest is eraf af.
Duik steeds met een heggeschaar van Gardena, voor al uwe prustwerken met netten enz, een aanrader…
😉