Duikforum Duikforum Uit fouten leren Weeral sjans gehad…

• Creator
    Discussie

Jacky Shark
    Deelnemer

Gisteren LW om 11.20.
    Plaats: Wemeldinge “het galioen met veel poen”…
    Weer: goed voor de tijd van het jaar.
    Met buddy Frank zwommen we richting wrakje da we na een 6′ durende zwemtijd bereikt hadden.
    Het zich was meer dan goed, een reuze kreeft onderaan het wrak gezien + enkelen anderen minder grote. Een paar kokerwormen en dan veel maar veel kokerwormen, honderden bijeen!!!
    Leuk dacht ik, dacht ik…plots konden we niet verder zwemmen, “iets” hield ons tegen, alsof het netten waren…klop klop klop!!! Warrelnetten was mijn eerste gedacht, maar het was het niet. Het hield ons vast aan den onderkant, scheenbenen,knieëen,dijbenen enz…
    We waren vast aan de tentakels van de kokerwormen!!! met hun klauwtjes hielden ze ons vast aan de bodem…”eendracht maakt macht, we houden de twee gekken hier beneden en verzuipen zullen ze” leek me hun boodschap te zijn. Ik kreeg kiekensvel van het idée daar te verzuipen en opgevreten te worden door die monsterkes. Ons nul tijd was al voorbij en we moesten trappen maken en ons zuurstof vooraad was bijna op, mijn geduld ook!!!
    Ik heb vanaf een tijd een nieuwe duikuitrusting aan mijn configuratie toegevoegd:
    Een séquateur en(heggeschaar) van Gardena(dus met een enkel knipwerken heb ik die smerige biesten gesnoeid).
    Toontje, alleen de kokers zul je nog zien, de rest is eraf af.
    Duik steeds met een heggeschaar van Gardena, voor al uwe prustwerken met netten enz, een aanrader…
    😉

• Weeral sjans gehad…

DEREGGE reageerde 17 jaar, 3 maanden geleden 13 Leden · 30 Reacties
  • anemona

Deelnemer
    20 oktober 2005 om 17:29

je hebt die afgeknipte wormen toch wel mee genomen…?…die zijn lekker in de wormensoep!

• Luc Dupas

Deelnemer
    20 oktober 2005 om 17:30

‘k Heb direct gezien waar het probleem zit zie… volgens mijn informatie eten die beestjes levende kippen en die eten ze nogal wreed snel op want ik heb daar nog nooit levende kippen zien rondlopen… Het probleem was dus dat kiekenvel he…

• Jacky Shark

Deelnemer
    20 oktober 2005 om 17:37

Neen Moontje, ze zitten nog vast aan mijn pak!!!

• polleke

Deelnemer
    20 oktober 2005 om 17:42

was’t nie van de zuurstof ?

• movieman

Deelnemer
    20 oktober 2005 om 17:44

Dacht inderdaad net hetzelfde!
    Het zal wel door die ZUURSTOF komen.

Groeten Bruno

• scubif16

Deelnemer
    20 oktober 2005 om 18:08

eigelijk moet ge al een kieken zijn om zoiets te schrijven.

vastgehouden door kokerwermen? was waarschijnlijk de reuzen kokerworm
    Zuurstof? hebt ge al ooit nen duiker van kortbij gezien?????

• Jacky Shark

Deelnemer
    20 oktober 2005 om 18:23

euh, nee!!! Gij???

• Werner

Deelnemer
    20 oktober 2005 om 18:26

“Weeral SJANS gehad… neenee ZWANS ja!
    verplaatsen webke

• Jacky Shark

Deelnemer
    20 oktober 2005 om 18:36

Weeral een levensverhaal in de prullenzwans!!! waarom altijd lachen van iemand die zopas een bijna-dood-ervaring meegemaakt heeft???
    Ik wou een boek schrijven over mijn diepzeeavonturen, maar ik zal dit voor me houden, en al deze diepzeewijsheid zal met mij vergaan in het graf…niemand zal na mijn dood profiteren en zich verrijken met mijn werk…zo ging het altijd met artiesten!!!zo arm als Job tijdens hun leven en naderhand worden hun werken en schilderijen en doeken aan woekerprijzen verkochten. Maar niet met den deze!!! Ik zal mijn geheimen in het graf meenemen…
    Vaarwel, wreed forum.
    KLAK(de deur).

• Werner

Deelnemer
    20 oktober 2005 om 18:52

tja Jacky…kende da verhaal hoe de maneblussers aan hun naam gekomen zijn?
    op den duur wordt ge ni meer serieus genomen hé…driewerf helaas…

• anemona

Deelnemer
    20 oktober 2005 om 19:06

de Middelburgse Maeneblussers zijn op de volgende manier aan hun naam gekomen:

Op een dag dacht men dat de St Jan (kerk) in brand stond…groot materiaal liet men uitrukken…vele spuiten werd op de kerk gericht…..totdat men er achter kwam dat de maan achter de kerk voor de rode gloed in de ramen zorgde……….

• Jacky Shark

Deelnemer
    20 oktober 2005 om 19:06

De maneblussers, zijn da de bewoners van As??? van waar uw vrouwke afkomstig is???

• Werner

Deelnemer
    20 oktober 2005 om 19:20

moa neije Jacky da zen mecheleirs.

• Jacky Shark

Deelnemer
    20 oktober 2005 om 19:36

Oh dieëen!!! mijn buurman heeft een Mecheleir(reu)…die kan blaffen!!! ’n ‘en echte…

• Jacky Shark

Deelnemer
    20 oktober 2005 om 19:53

Die Middelburgse Mannenblussers, dat waren toch kiekens!!!

• anemona

Deelnemer
    20 oktober 2005 om 19:54

ja hoor…je hebt maeneblussers en mannenblussers….!

• Stropken

Deelnemer
    20 oktober 2005 om 20:42

Mijn buurman zegt altijd dat zijn vrouw een ‘mechelse’is maar ik weet nu zeker dat ze van Kortrijk afkomstig is.

k’en verstoa d’er were de kluute van!

• schilderke

Deelnemer
    20 oktober 2005 om 23:34

goe zne, kwas al aan ’t lachen voor de topic geopend was…

doe zo voort shark

;-)))

ps, ge moet es naar de brico, ze hebben daar nog leuke uitrustingsstukken…

• Toontje

Deelnemer
    21 oktober 2005 om 20:47

Hi Jacky,
    Komen we vanmiddag op het Galjoen…. ineens allemaal kippen daar… is niet goed hoor. Je had die borstelwormen toch moeten laten leven…..

• Jacky Shark

Deelnemer
    22 oktober 2005 om 14:02

Hi Toontje,
    Het waren dus borstelwormen en geen kokerwormen!!! Nu snap ik het…kokerwormen zijn planctoneters en borstelwormen vleeseters!!! Ik heb alleen de borstelstelen achtergelaten.
    Borstelwormen worden ook bezemwormen genoemd dacht ik!!! O-W heksen gebruiken deze ook als vervoermiddel.

• Dedjutoch

Deelnemer
    22 oktober 2005 om 14:11

Nee nee Jacky! Luc heeft gelijk: Die kokerwormen eten kippevlees! Laat u maar ne keer goed onderzoeken door een dokter, waarschijnlijk hebt ge ergens het vogelgriepvirus opgelopen! Zorg maar nie dat ze u en uwen duikmaat moeten afmaken om de griep in te dijken!
    Da hebt ge dan als “vogelliefhebber”, als ge overal ter wereld ligt te vogelen!

😉 Dedjudedjutoch…

• wendy

Deelnemer
    22 oktober 2005 om 14:16

en waar staat dit bij…?
    ‘weeral sjans gehad’

hij vond het blijkbaar heel leuk:))

• DEREGGE

Deelnemer
    26 oktober 2005 om 19:29

eum wat zijn kokerwormen??

• Werner

Deelnemer
    26 oktober 2005 om 20:18
  • DEREGGE

Deelnemer
    26 oktober 2005 om 22:35

dat doet mij een beke denken aan die viskes die zich in tropische wateren vastzuiven aan u edele delen schijnt behoorlijk pijnlijk te zijn. Wist niet dat er hier ook al van die dingen zaten

Page 1 of 2

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader